joi, 18 martie 2010

Sfântul Fanurie şi cele trei Acatiste ale Sale

În urmă cu ceva timp vorbeam cu o prietenă despre faptul că acatistul Sfântului Fanurie cântat de Marian Moise nu este acelaşi cu acatistul din Acatistier. Am tot încercat să găsesc sursa acatistului cântat de Marian Moise dar nimic..acum câteva zile am făcut o vizită pe la librăria Sophia şi ce găsesc :) cărticică cu acatistul Sfântului, textul cântat de Marian Moise..şi pe lângă aceste două acatiste mai există încă unul pe care prietena mea l-a primit de la mătuşa ei, primit de aceasta (de mătuşă) de la maicile unei mănăstiri din Moldova prin anii '70...cu ajutorul Sfântului Fanurie sperăm să aflăm şi numele mănăstirii..Zilele viitoare voi posta şi acest acatist, până atunci le avem pe cele două..Sfântul n-i se descoperă atât de frumos :) Minunat este Dumnezeu întru Sfinţii Săi..


Acatistul Sfântului Mucenic Fanurie
Acatistul audio
Rugăciune către Sfântul Fanurie
Cum l-am cunoscut pe Sfântul Fanurie



Later update 29 decembrie 2011

Pe site-ul Parohiei Sfantul Fanurie - Gruiu aflam despre cele 3 acatiste ale Sfantului ca unul este versiunea Bisericii Elene, al doilea este versiunea  Bisericii Române iar cel de-al treilea versiunea Bisericii Ruse.   

4 comentarii:

Alexandru Anastasiu spunea...

Noi am publicat acatistul din cărticica verde pozată.
Este o traducere după originalul grecesc. A fost găsită la un bătrân sfânt (Traian Bădărău) care s-a dus la Domnul. Avea o troiţă cu hramul sf. Fanurie şi a aranjat să se facă şi o biserică şi o mânăstire cu acelaşi hram. El a reînviorat cultul sfântului care se cam răcise în România. El avea relaţii la Institutul Biblic şi a reuşit aprobarea inserării acatistului în acatistier. La tipografie însă s-a greşit şi s-a pus până la condacul 11 acatistul sf. Spiridon dar cu sinonime. Puteţi verifica în Acatistier.
Acatistul 3 e scris probabil în Rusia în perioada cînd nu puteau avea legătură cu exteriorul. Se vede că nu prea ştiau viaţa lui şi-l numeau sfânt cuvios. Singurele lucruri comune erau mama şi pâinea dar nu ştiau de turte şi plăcintă şi o numeau pe pâine sfântă ceea ce e tipic de exagerare rusească.
Slavii au şi ei cultul sf. Fanurie după cum spunea şi sf. Nicolae Velimirovici dar slavii mai puţin stau bine cu acrivia cunoştinţelor şi o mai greşesc la interpretarea Sf. Părinţi. Vârfurile lor sunt foarte valoroase deoarece biruiesc firea şi noi de aceea îi iubim. Restul slavilor merg bine cu trăirea cînd nu exagerează. Am spus acestea nu pentru a judeca un neam, pe care îl iubesc, ci pentru a explica motivele pentru care Acatistul 3 este drăgălaş dar nu poate fi considerat cu adevărat al Sfântului Mare Mucenic Fanurie.
Hristos a înviat!

Andreea Tatiana spunea...

Adevarat a inviat! Voi unde ati publicat acatistul?.Iti multumesc foarte mult Alexandru pentru informatiile pe care m-i le-ai dat.. Al 3-lea acatist, dupa cum am spus si in postare, este primit de matusa unei prietene de la o manastire din Moldova..Cand am postat al 3-lea acatist sincer ma gandeam sa schimb cuvios si sa scriu Mucenic dar nu am modificat...cred totusi ca nu ar fi vreo problema daca as schimba, pentu a nu se face o confuzie printre credinciosi, iar apoi sa se creada ca exista mai multi Sfinti Fanurie

Anonim spunea...

Frumos blog,interesant,dar vă rog, schimbaţi caracterele greceşti ale titlului. Nu e corect nici fonetic, nici ortoepic. X se citeşte "h",nu "c" => "handela" - un cuvant chiar urat în Limba Română. Candela Aprinsă e mai frumos decât Αναμμένο Καντίλι. Post cu bucurie.

Anonim spunea...

AM HOTARAT INTR-UN ANCRED CA IN 2008 , SA CITESC 40 DE ZILE ACATISTUL SFANTLUI FANURIE ,
AM AVUT O SURPRIZA , NICI MANAC NU MI-AM PUS O DORINTA , SAU SA CER CEVA , ANUME , AM CITIT .
IN ZIUA DE NASHTERE A MEA , NU ERAM ACASA , CANDA A VENIT POSHTA SHI MI-A ADUS UN MANDAT POSHTAL, M-A AVISZAT . SHI AM FOST LA POSHTA , CHIAR IN ZIUA DE 27 AUGUST , DE ZIUA SFANTULUI .
AVEAM DE LUAT 3000 LEI , AM FOST PREMIAT CU PREMIUL 1 , LA CE SCRISESEM ,
AM RAMAS UIMITA ,MI-AM CUMPARAT ICOANA MAICII DOMNULUI ,,UMILENIA ,, CARE I-MI PROPUSESEM SA O CUMPAR .
ACELE TURTITZE NU LE-AM FACUT NICIODATA
AM AVUT O PRIETENA GRECOICA +HRISULA-AURA+, CAREA ACANTAT 60 DE ANI IN CORUL BISERICII ELENE , EA FACEA ACESTE TURTITZE, SHTIA BIBLIA PE DE ROST , CU TRIMITERI IN LIMBA ROMANA , GREACA SHI FRANCEZA .AVEA O VOCE CA A MARIEI CALLAS .
EA MA INDRUMA CU SA MA ROG , CE SA CITESC ...ERA MULT MAI IN VRASTA DECAT MINE .
ASHA CA SA NE RUGAM SFANTULUI FANURIE , ORCAND .
DOAMNE AJUTA
RODICA-SHTEFANIA , REGGIO EMILIA , ITALIA (aici nu am biserica decat romano -catolica )

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails