miercuri, 5 septembrie 2012

Sălaş duhovnicesc pentru locuitorii din Câmpulung Muscel

De puţin timp, în cartierul Grui al oraşului Câmpulung Muscel, judeţul Argeş, s-a înălţat o biserică închinată Sfântului Mucenic Fanurie. Înainte de ridicarea acesteia, slujbele se săvârşeau într-o clădire de lemn care funcţionase într-o vreme drept crâşmă, dar, în ciuda piedicilor şi a lipsei de credinţă a unor persoane, preotul paroh şi-a continuat demersul, îndemnat fiind de lucrarea slujitorilor Bisericii din primele veacuri, când înălţau altare pe vechile capişti idoleşti.
Parohia "Sfântul Mucenic Fanurie" a fost înfiinţată în anul 2001 pentru necesităţile spirituale ale credincioşilor din noul cartier Grui. Abia în 2007 au început demersurile pentru construirea unui lăcaş de cult, când Înalt Preasfinţitul Calinic, Arhiepiscopul Argeşului şi Muscelului, i-a dat ascultare tânărului preot Ioan Popescu să se ocupe de acest lucru. "De această slujire am aflat la sărbătoarea Învierii Domnului, fiind la Mănăstirea Negru Vodă, unde am slujit cinci ani. De atunci am început să caut o locaţie în care să amenajăm un paraclis unde să începem mai întâi lucrarea de zidire a bisericii din sufletele celor încredinţaţi nouă de Hristos. Tot atunci am înţeles şi faptul că ridicarea unei biserici în care se va sălăşlui Dumnezeul Cel Viu nu este o lucrare uşoară, dar am fost întărit de cuvintele Sfinţilor Părinţi care spun că locul fiecărui altar de jertfă este ales şi însemnat încă din veşnicie, aşteptând timpul rânduit ca să-şi înceapă lucrarea de preamărire a lui Dumnezeu. Astfel, am depus la Primăria Câmpulung o cerere de încredinţare a unui teren pentru construirea noii biserici de zid şi după mai multe demersuri am aflat zona unde aveam să primim terenul. Mergând să-l vedem, am descoperit că foarte aproape de acest teren se află o construcţie de lemn potrivită pentru noul paraclis, însă în ea funcţionase cu câţiva ani în urmă… o crâşmă. Încă se cunoşteau cele folositoare pentru funcţionarea în bune condiţii a locului, barul, scaunele, afişele publicitare, de aceea, când le-am spus apropiaţilor că acolo aş vrea să amenajez paraclisul, aceştia au fost neîncrezători şi unii chiar indignaţi. Hotărârea mea de a continua demersul a fost întărită şi de exemplul de la începutul erei creştine, când Sfinţii Apostoli rânduiau altare pe vechile capişti idoleşti, dar şi pe exemple mai noi, din epoca grea a comunismului, când multe altare au fost transformate în magazii şi chiar restaurante, precum s-a întâmplat cu Mănăstirea Orşova de la Porţile de Fier. Astfel, după o frumoasă transformare a locului, care a făcut să se şteargă tot ce era vechi şi să primească o nouă haină, în ziua de 27 mai 2007, în Duminica Cincizecimii, IPS Arhiepiscop Calinic a sfinţit noul paraclis şi ne-a întărit în această grea ascultare. Parohia noastră îl are ca ocrotitor pe Sfântul Mucenic Fanurie, care, nu întâmplător, a avut o mamă ce era nevoită să cânte într-un bar de noapte pentru a-şi putea creşte copiii după ce a rămas văduvă", mărturisea pr. Ioan Popescu.

Într-o zi de miercuri, adevăratul început

Cum nimic nu este la voia întâmplării, ci totul este potrivit purtării de grijă a Părintelui Ceresc, şi punerea hramului noului altar din Grui are o istorie frumoasă şi cu tâlc. "După ce am adunat toate actele şi aprobările necesare noii construcţii, în ziua de miercuri, 5 august 2009, a fost trasat amplasamentul bisericii, iar în săptămâna următoare, tot miercuri, s-a început excavarea fundaţiei. Am ţinut să precizez cu exactitate ziua de miercuri, deoarece pentru noi are o însemnătate deosebită, aceasta fiind ziua din săptămână când săvârşim Acatistul Sfântului Fanurie. Cum textul Sfintei Scripturi are şi un rol îndrumător, potrivit sfatului Sfântului Apostol Pavel, care ne învaţă să facem făgăduinţe şi să le împlinim Domnului, am încercat şi noi să-i urmăm când l-am ales ca ocrotitor al parohiei noastre pe Sfântul Fanurie. În 2002, Dumnezeu a rânduit câteva încercări în familia noastră, din care noi, în cugetul lumesc în care trăim, nu mai vedeam ieşire. În acele momente grele am aflat de viaţa Sfântul Fanurie. Împreună cu doamna preoteasă am simţit o mare apropiere de acest tânăr mucenic pe care l-am luat ca mijlocitor înaintea lui Dumnezeu spre rezolvarea problemelor noastre. Într-o zi de miercuri a lunii august 2002 am rânduit să săvârşim şi tradiţia pâinicilor Sfântului Fanurie, tradiţie care vine din Biserica Greacă şi care împleteşte şi milostenia, fiind împărţite nouă pâini oamenilor nevoiaşi. Această milostenie este făcută pentru iertarea păcatelor mamei sfântului, care, rămasă văduvă şi fiind nevoită să-şi crească copiii, a cântat într-un bar de noapte. La această rânduială, noi am adăugat şi făgăduinţele noastre: să citim în familie o dată pe săptămână Acatistul Sfântului Fanurie, apoi, primul băiat pe care ni-l va dărui Dumnezeu să-l punem sub ocrotirea sfântului, dăruindu-i numele de Fanurie şi, dacă îmi va fi rânduit în viaţa aceasta să construiesc o biserică, să-i dăruiesc hramul sfântului. Mărturisim că până în seara zilei aceleia încercările noastre au început să fie dezlegate, iar la câteva zile, deja Sfântul Fanurie, prin mijlocirea lui, ne dăruise din nou linişte în familie. Făgăduinţele, cu darul lui Dumnezeu, au fost împlinite, băieţelul venind în anul 2007, iar hramul noii biserici a fost rânduit sub ocrotirea Sfântului Fanurie în acelaşi an. Cu darul lui Dumnezeu şi mijlocirea Sfântului Fanurie, aşteptăm acum cu nerăbdare ziua când vom putea săvârşi prima Sfântă Liturghie pe noul jertfelnic", a mai spus parohul Bisericii "Sfântul Mucenic Fanurie" din Câmpulung Muscel.
În paraclisul de lemn, sfintele slujbe se oficiază zilnic, ca la mănăstire. Duminica, paraclisul devine neîncăpător pentru credincioşi, astfel că finalizarea lucrărilor de la noul lăcaş de cult este aşteptată de către toţi. După achitarea datoriilor, părintele paroh doreşte să mai construiască o clădire în care să desfăşoare activităţi filantropice şi să amenajeze un spaţiu "pentru ajutorarea copiilor care se luptă cu încercările şi lipsurile lumii acesteia". Cei care pot să ajute la finalizarea lucrărilor acestei parohii pot dona în contul bancar deschis la BRD Câmpulung, sucursala Grui, RO21BRDE030SV78576230300.

Site-ul Parohiei Sfântul Fanurie - Gruiu

Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails